Βίκυ Σγουρέλλη, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για την «Εφη-βία», από τις εκδόσεις BookswithShoes

Η Βίκυ Σγουρέλλη γεννήθηκε στη Χίο το 1978. Σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία και γλώσσα, ενώ αργότερα υλοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Ναυτιλία και την Ειδική Αγωγή. Στην πορεία πραγματοποίησε περαιτέρω σπουδές και επιμορφώσεις στην Ψυχολογία και στη χρήση Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση.

Το 2005 ιδρύει το γνωστό σήμερα ως «L.O.V.E English Language School», το οποίο αποτέλεσε το πρώτο διαφοροποιημένο πρότυπο κέντρο Αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα, ενώ συνεχίζει να διαφοροποιείται μέχρι σήμερα στη Χίο.

Το 2019, ιδρύει τον εκδοτικό οίκο «Books with Shoes». Στόχος της η διάδοση του πυρήνα της διδασκαλίας της μέσα από την αφήγηση. Αφού όπως πιστεύει η αφηγηματική τεχνική αποτελεί το καλύτερο μέσο για τη γνώση.

Ρέα Γαλανάκη, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για το «Εμμανουήλ και Αικατερίνη»

rea galanaki emmanouil ekaterini

Tη Ρέα Γαλανάκη τη γνώρισα, την άκουσα στο 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Λογοτεχνίας, που είχε γίνει στον Πύργο της Τήνου, στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας το 2018, που μίλησε για το βιβλίο της «Δυο γυναίκες δυο θεές». Την παρακολουθώ συγγραφικά πολλά χρόνια γιατί έχω ξεχωρίσει τη γραφή της. Τελικά, τι είναι ο «Εμμανουήλ και η Αικατερίνη»; Παραμύθι που δεν είναι παραμύθι, μυθιστόρημα ή αυτοβιογραφία; Ποια ήταν η εσωτερική της ανάγκη να γράψει την ιστορία των γονιών της;

Βασίλης Δανέλλης, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για το βιβλίο του «Ο άνθρωπος που έχασε τον εαυτό του»

Ο Βασίλης Δανέλλης γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα. Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν τέσσερα μυθιστορήματά του: Μαύρη μπίρα (2011), Λιβάδια από ασφοδίλι (2014), Άνθρωπος στο τρένο (2016) και Νεκρές ώρες (2017). Ο Άνθρωπος στο τρένο ήταν υποψήφιο για τρία λογοτεχνικά βραβεία, ενώ η Μαύρη μπίρα και οι Νεκρές ώρες έχουν μεταφραστεί στα τουρκικά.

Επίσης, έχει συνεπιμεληθεί τις συλλογές διηγημάτων BalkaNoir (με τον Γιάννη Ράγκο, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2018) και Yunankarası (με την Damla Demirözü, İstos, Τουρκία 2018). Διηγήματά του έχουν μεταφραστεί στα τουρκικά, σλοβενικά, γερμανικά και ιαπωνικά. Είναι ιδρυτικό μέλος της ΕΛΣΑΛ (Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας) και μέλος της συντακτικής ομάδας της επιθεώρησης αστυνομικής λογοτεχνίας Πολάρ.

Θέλησα να μιλήσω μαζί του για να μου μιλήσει για τα ταξίδια του, λογοτεχνικά και πραγματικά για να τον γνωρίσουν οι αναγνώστες του Bookia.

Νότης Μαυρουδής, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για τα «Επίκαιρα και διαχρονικά»

notis mavroiudis epikera diachronika

Εξήντα χρόνια μουσική, έξι βιβλία, διεθνείς διακρίσεις, άπειρες δισκογραφικές συμμετοχές. Ονειρευτήκαμε, ταξιδέψαμε με τις μουσικές του. «Άκρη δεν έχει ουρανός»«Πρωινό τσιγάρο» ήταν τα πρώτα μου ακούσματα. Οι μουσικές του με συντρόφευσαν όλα τα όμορφα χρόνια και με ενέπνευσαν ακούγοντας σας και γράφοντας τα δικά μου ποιητικά έργα. Τον έχω ακούσει σε συναυλίες του, τον απόλαυσα στη μουσική σκηνή του καφέ Παράσταση στα Εξάρχεια.

Τούτη η συνέντευξη δίνεται με αφορμή του τελευταίου του βιβλίου από τις εκδόσεις Άπαρσις«Επίκαιρα και διαχρονικά». Χρονογραφήματα που προβληματίζουν, που τσιγκλούν τις ευαίσθητες χορδές μας.Η τιμή που μου έκανε είναι μεγάλη…

Κύριε Νότη Μαυρουδή, αν και στεγαζόμαστε στην ίδια εκδοτική ομπρέλα Άπαρσις, σας ευχαριστώ θερμά που δεχτήκατε και διαθέτετε τον πολύτιμο χρόνο σας. Πώς αποφασίσατε να εκδώσετε τις προσωπικές σας ανησυχίες;

Άννα Ρω, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για τη «Ρουσιώ μη με ξεχνάς», από τις εκδόσεις Λιβάνη

Η Ρουσιώ είναι ένα φύλλο
που το καταδιώκουν τα πρώιμα φθινόπωρα
για να το ρίξουν στη γη.
Όμως εκείνο ελπίζει πάντα σε μια άνοιξη.

Η Άννα Ρω έρχεται στα εκδοτικά δρώμενα με ένα πολύ δυνατό βιβλίο, με ιστορική θεματολογία που με συγκίνησε. Παρ’ όλο που είναι το πρώτο της βιβλίο, από τις εκδόσεις Λιβάνη, με εξέπληξε ο ποιητικός της αλλά και αιχμηρός της λόγος, η ροή και η δύναμη του. Και πώς να μην είναι αιχμηρός αφού ξεκινά από τον εμφύλιο, τη μετανάστευση στη Γερμανία, τους αγώνες που έγιναν στην Ευρώπη και το Μεξικό για την ελευθερία των λαών, μέχρι το 1970.

Μαρίζα Καζακλάρη, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για την ποιητική συλλογή «Κυανό»

mariza kazaklari

Η Μαρίζα Καζακλάρη είναι Κατερινιώτισσα, ψυχολόγος και ποιήτρια. Η νέα ποιητική της συλλογή, «Κυανό», από τις εκδόσεις Mystory, είναι η τρίτη κατά σειρά.

Μαρίζα Καζακλάρη πώς ξεκίνησες να γράφεις Ποίηση και ποια ήταν τα ερεθίσματά σου;

Νεοκλής Γαλανόπουλος, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για το νέο του βιβλίο «Βάσει σχεδίου»

neoklis galanopoulos vasi schediou

Έχω διαβάσει αρκετά αστυνομικά μυθιστορήματα, κυρίως από Έλληνες συγγραφείς. Το προηγούμενο καλοκαίρι ήρθε στα χέρια μου το νέο βιβλίο του Νεοκλή Γαλανόπουλου«Βάσει σχεδίου». Έχοντας εμπιστοσύνη τις εκδόσεις Καστανιώτη για τα βιβλία που εκδίδει, το «ρούφηξα» κυριολεκτικά. Αναζήτησα τον συγγραφέα να μου μιλήσει για το βιβλίο του και για την αστυνομική λογοτεχνία στη χώρα μας. Τελικά, τι έχουν να ζηλέψουν οι δικοί μας συγγραφείς από τους ξένους;

Μαρία Βουζουνεράκη, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για το «Η οργή του χρόνου»

 

«Η οmaria vouzouneraki i orgi tou chronouργή του χρόνου» είναι το τρίτο βιβλίο της συγγραφέως Μαρίας Βουζουνεράκη από την Άνεμος Εκδοτική. Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα. Ο κορονοϊός και οι συνέπειες του, περισσότερο οι ψυχικές που προέκυψαν, είναι αυτός που την απασχόλησε και κίνησε τους πρωταγωνιστές της, δίνοντας έντονα συναισθήματα. Ο φόβος, ο τρόμος, η οργή, ο ψυχικός θάνατος ακόμη και αυτών που δεν αρρώστησαν, είναι οι λόγοι που την αναζήτησα για να της κάνω τα ερωτήματα που γεννήθηκαν κατά την ανάγνωσή του.

 

Σόφη Θεοδωρίδου, μιλάει στη Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για το βιβλίο της «Άγραφος νόμος»

sofi theodoridou

Παρακολουθώ τη Σοφία Θεοδωρίδου από το πρώτο της βιβλίο το «Η νύφη φορούσε μαύρα» μέχρι το σημερινό. Μεγαλωμένη στη Μακεδονία, ανάμεσα σε Πόντιους και Μικρασιάτες, ακούγοντας ιστορίες από τον ξεριζωμό, η γραφή της μου φαίνεται πολύ οικεία. Δεν είχα την τύχη μέχρι σήμερα να μιλήσω μαζί της, για λογαριασμό του Bookia. «Ο άγραφος νόμος» είναι ένα πολύ δυνατό βιβλίο για μας τις γυναίκες. Μιλά για τα πρώτα σκιρτήματα αντίστασης γυναικών που ασφυκτιούν μες στην επαρχιακή κοινωνία στην οποία ζουν, όπου ο λόγος του άντρα είναι ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ.

Κυρία Θεοδωρίδου σας ευχαριστώ για τη συνέντευξη που μου δίνετε. Από τη «Η νύφη φορούσε μαύρα» μέχρι το τελευταίο σας, ο Πόντος αλλά και όλη η Ανατολή υπάρχουν σε κάθε βιβλίο σας και είναι οι τόποι όπου ανασαίνουν οι ήρωές σας. Η καταγωγή σας από τον Πόντο, τα βιώματα αλλά και οι άπειρες ιστορίες που έχετε ακούσει, είναι το πολύτιμο υλικό όπου χτίζονται τα μυθιστορήματά σας;

Λίλια Τσούβα, μιλάει στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη για τη συλλογή διηγημάτων «Τραγούδι των Ινουίτ»

lilia tsouva

[…] Τεράστια κύματα θα κατακλύσουν τη γη. Τα ζώα θα εξαφανιστούν. Οι μέλισσες θα χαθούν. Οι πάγοι θα λιώσουν. Τυφώνες και κυκλώνες θα καταστρέψουν τη γη. Οι άνθρωποι ανήμποροι θα τρέχουν να κρυφτούν. Οι μηχανές δεν θα τους βοηθούν. Τα ρομπότ θα απορρυθμιστούν. […]

(Από το διήγημα «Το όνειρο με τις τρεις πόρτες», σελ. 38)

Με παραξένεψε και με τράβηξε ο τίτλος αυτής της συλλογής των δεκαέξι διηγημάτων, αλλά και όσα γράφει το οπισθόφυλλο αυτού του μικρού κομψού βιβλίου. Δεν έχω ξαναδιαβάσει άλλο βιβλίο της και το ρούφηξα. Αναζήτησα την κυρία Λίλια Τσούβα να μιλήσει στους αναγνώστες του Bookia για το συγγραφικό της αυτό ταξίδι.

© 2015 Μάγδα Παπαδημητρίου - Σαμοθράκη

Μάγδα Παπαδημητρίου - Σαμοθράκη
Συγγραφέας - ποιήτρια
Κατερίνη

email: magdpapa1@gmail.com