Τα παιδιά ζωγραφίζουν την ελπίδα στην Αστική Σχολή

Γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

Την έκθεση «Ζωγραφίζοντας (σ)τη Κρίση», την παράλληλη δράση των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων , στην Αστική Σχολή ,  επισκέφτηκαν το πρωί της 10ης Μαρτίου τα παιδιά του 16ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης. Με συνοδεία των δασκάλων τους,  Μελίνας Τσιμπονίδου, Φανής Μπεινά  και Μπάμπη Συμεωνίδη ήρθαν  να δουν τα έργα των εικαστικών και να ζωγραφίσουν τις δικές τους εικόνες. Οι δάσκαλοι είχαν μιλήσει πρωτύτερα στα παιδιά μέσα στη τάξη με πολύ απλά λόγια για την  κρίση και τα αποτελέσματα της και ήρθαν προετοιμασμένα όπως φάνηκε  να τα δουν και σε εικόνες.

«Η αλεπού της σκάλας και άλλες ιστορίες», του Ηλία Παπαμόσχου

Στο θέατρο Πήγασος στη Κατερίνη όπου φιλοξενούνται οι εκδηλώσεις Λόγου και Τέχνης όλη τη χειμερινή περίοδο και οργανώνονται από τον φιλόλογο και ποιητή Αντώνη Κάλφα φιλοξενήθηκε για τον μήνα Φεβρουάριο, το βράδυ της 15ης Φεβρουαρίου ο Καστοριανός διηγηματογράφος Ηλίας Παπαμόσχος με το νέο του βιβλίο «Η αλεπού της σκάλας και άλλες ιστορίες» από τις εκδόσεις Κίχλη.

Μια έκθεση αποτύπωμα του πόνου και της ελπίδας των προσφύγων

Γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου - Σαμοθράκη

Το απόγευμα της  Παρασκευής 3 του Μάρτη έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας «Πρόσφυγες» στη γκαλερί « Μάτι». Η πρώτη  παράλληλη δράση των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων που πραγματοποιήθηκε στη πόλη μας . Η έκθεση έγινε από τη Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης και εγκαινιάστηκε από το δήμαρχο της πόλης κ. Σάββα Χιονίδη ο οποίος καλωσόρισε και συγχάρηκε την φωτογραφική ομάδα Μυτιλήνης .

«Δάσος φύλακας», του Θάνου Κόσυβα, στην Κατερίνη

Το Σαββατιάτικο πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου έγινε η παρουσίαση του δεύτερου παραμυθιού «Δάσος Φύλακας» που έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Αλέξανδρος. Από πολύ νωρίς το πατάρι, στο χώρο του book cafe μα και οι σκάλες που οδηγούν σ’ αυτό όπως και όλος ο χώρος του βιβλιοπωλείου κατακλύστηκαν από παιδιά και γονείς που έσπευσαν ώστε να είναι παρόντες στη κεντρική παρουσίαση του εν λόγω βιβλίου.

Ζωγραφίζουμε (σ)την κρίση στην Αστική Σχολή Κατερίνης

Γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

Πολύς κόσμος επισκέφτηκε το χώρο της Αστικής Σχολής το βράδυ της Κυριακής 5ης Μαρτίου  προκειμένου να παραστεί στα εγκαίνια της 2ης παράλληλης εκδήλωσης των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων «Ζωγραφίζω (σ)τη Κρίση». Υπεύθυνος διοργανωτής αυτής της εκδήλωσης είναι ο Σύλλογος Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας.

«Θέρος και θεριά», στην Κατερίνη

Στη πόλη της Κατερίνης, στοΣυνεδριακό Πνευματικό της Κέντρο, παρουσιάστηκε το βιβλίο«Θέρος και θεριά». Μια συλλογή δέκα διηγημάτων που ήταν αποτέλεσμα μιας συλλογικής εργασίας και βρήκε στέγη στιςεκδόσεις Ανάτυπον. Οι εκδόσεις είναι ένας νέοςεκδοτικός οίκος της Θεσσαλονίκηςμε ζωή δύο χρόνων και υπεύθυνοι είναι οι συγγραφείςΔημήτρης ΣεργιάννηςκαιΑχιλλέας Τριαντόγλου. Όπως είπε ο εκδότης στον πρόλογο του, οι εκδόσεις δημιουργήθηκαν για να στεγάσουν όλους αυτούς που αξίζουν τα έργα τους αλλά δεν βρίσκουν ανοιχτή πόρτα στους μεγάλους εκδοτικούς οίκους. 

Δυναμική πρεμιέρα για τα 2α Κινηματογραφικά Αφιερώματα Κατερίνης

Γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου Σαμοθράκη

Το «Invisible” είναι μια ιστορία εκδίκησης  με την μορφή ενός υπαρξιακού αστυνομικού γουέστερν. Ένα αδρό αστικό γουέστερν πάνω στην άνιση μάχη ενός νεαρού εργάτη αντιμέτωπου με την αδικία.

Μια ταινία δυνατή , τίμια, γεμάτη ανθρωπιά , το κινούμενο έδαφος  κάτω από τα πόδια μιας ολόκληρης  κοινωνίας  που ξαφνικά ανακαλύπτει ότι δεν υπάρχει τίποτε δεδομένο, Πόσο αόρατοι είμαστε; Πόσα ερήμην μας έχει προαποφασιστεί η θέση μας στον κόσμο;»

Δημήτρης Αθανίτης

σκηνοθέτης

Με δώδεκα διεθνή βραβεία στις αποσκευές του ήρθε ο σκηνοθέτης του «Invisible” Δημήτρης Αθανίτης στην πόλη μας προκειμένου να παραβρεθεί και να παρουσιάσει  στο σινεφίλ κοινό,   στα εγκαίνια των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων ,  την ταινία του.

Το κοινό καλωσόρισε ο Γιάννης Ευθυμιάδης , καλλιτεχνικός διευθυντής  των 2ων Κινηματογραφικών Αφιερωμάτων ο οποίος αφού υπενθύμισε στο κοινό τις παράλληλες δράσεις των Αφιερωμάτων  «Φωτογραφίζοντας την κρίση» για τους Πρόσφυγες στην γκαλερί Μάτι και τη «Ζωγραφίζοντας (σ)την Κρίση» με έργα εικαστικών καλλιτεχνών στην Αστική Σχολή που είναι σε εξέλιξη, μίλησε για την ταινία και τον σκηνοθέτη Δημήτρη Αθανίτη . Είπε για το βιογραφικό του, τις ταινίες και τα βραβεία που απέσπασε στα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Έδωσε άμεσα τον λόγο στον σκηνοθέτη ο οποίος χάρηκε για την παρουσία του στην  πόλη μας. «Είχα δώσει τον λόγο μου στον Γιάννη Ευθυμιάδη και δεν πήγα στο Δουβλίνο. Όμως θεωρήθηκε γούρικη η επιλογή μου γιατί απέσπασε η ταινία δυο διεθνή βραβεία.» Ενώ για τη ταινία του είπε μεταξύ άλλων ότι: «Δεν με αφορά ένα σινεμά με καλοκάγαθους ήρωες και στόχο τον εφησυχασμό. Η ταινία δεν μιλά μόνο για ένα πρόσωπο. Μιλά για ένα κόσμο ολόκληρο που είναι αόρατος. Ένα κόσμο στον οποίο ίσως ανήκουμε κι εμείς. Ακόμη κι αν δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει»

Το κοινό παρακολούθησε με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον την ταινία αφού στο τέλος της προβολής τα ερωτήματα που είχαν δημιουργηθεί προς τον σκηνοθέτη ήταν πολλά και η συζήτηση κράτησε πολλή ώρα. Μεγαλύτερη εντύπωση έκανε το παιδί που έπαιζε περίφημα και ο ρόλος του ήταν πρωταγωνιστικός. Επίσης άρεσε που  ο Γιάννης Στάνκογλου , ο Άρης που υποδύθηκε τον ρόλο του σε μια ώριμη ερμηνεία ζωής , που ενώ φαίνεται απλός ο ρόλος του έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας σε αυτή την ταινία. Ανθρώπινος, τρυφερός με τον γιό του την  στιγμή που χάνει την αξιοπρέπεια του, που θέλει να φαίνεται αόρατος. Η ταινία πιστεύω ότι δεν ήθελε να δώσει λύση αλλά να αποδώσει την κατάσταση που επικρατεί και να αφήσει τους θεατές να προβληματιστούν. «Για το αφεντικό του, για όλα τα αφεντικά ήταν απλά ένα νούμερο, μια δαπάνη που κόβεται , ένα ποσό που επιστρέφει στην τσέπη τους κάνοντας τους πλουσιότερους.

Αυτό που επιδιώκει ο ήρωας ως δυσοίωνος ιχνηλάτης της ζωής που τον βύθισε σε απόγνωση , είναι να κάνει το αφεντικό του να τον δει, να αναγνωρίσει την ύπαρξη του…..» έγραψε ο κριτικός κινηματογράφου και σεναριογράφος Παύλος Μεθενίτης. Και συμφωνώ απόλυτα μαζί του όπως όλοι που είδαν την ταινία «Αόρατος» στην ελληνική του μετάφραση. Μετά την προβολή της ταινίας ακολούθησε το πάρτυ έναρξης στον «Τρυποκάρυδο» που όσοι παραβρέθηκαν πέρασαν όμορφα και με τα τραγούδια μα κι επειδή είχαν στην συντροφιά τους τον σκηνοθέτη συνεχίζοντας τα ερωτήματα για την ταινία κι όχι μόνο.     

«Με βλέπεις, ξέρεις ποιος είμαι»; Αυτή η φράση πιστεύω ότι ήταν η ουσία όλης της ταινίας. Αόρατος ο Άρης όπως χιλιάδες άλλοι σαν αυτόν που πέφτουν θύματα των λογιστικών εγγραφών, δεν υπάρχουν κι αν υπάρχουν δεν είναι ορατοί. Αόρατος ο Ασπρόπυργος, ο τόπος που γυρίστηκε η ταινία. Για τους περισσότερους από μας.

Σήμερα στις 7.00 το απόγευμα θα προβληθεί η ταινία «Θυσία» του Ταρκόφσκι και θα προλογίσει ο συγγραφέας Σωτήρης Γουνελάς. Σας περιμένουμε.

Οι φωτογραφίες είναι του Παναγιώτη Φτάρα

Δημοσιεύθηκε στο e-pieria.gr

«Απαγορεύεται η είσοδος στον θάνατο», του Μάκη Ρουσομάνη

Οι εκδόσεις Πνοή και η Θρακική Εστία Κατερίνης, παρουσίασαν το μυθιστόρημα του Μάκη Ρουσομάνη«Απαγορεύεται η είσοδος στον θάνατο».

Για το βιβλίο και το συγγραφέα μίλησαν:

 

Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε ο Παναγιώτης Καραγιάννης και η Σίσσυ Μακρίδου, τραγούδησε ο Παναγιώτης Τουρνάς, χόρεψε η ομάδα του Συλλόγου της Θρακικής Εστίας, ενώ την εκδήλωση συντόνισε η Εύη Μιχωλού.

Η εκδήλωση τέλεσε υπό την αιγίδα της Θρακικής Εστίας Κατερίνης και της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας

Αθήνα και Σμύρνη. Πόσα κοινά έχουν οι δύο αυτές πόλεις... Γνώριμοι άνθρωποι και μυρωδιές οικείες. Φαγητά, μεζεκλίκια και καφέδες. Στη Σμύρνη τούρκικος και στην Αθήνα ελληνικός. 

Εκείνος ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός μικρού αγοριού. Σαράντα ετών και Τούρκος μουσουλμάνος. Ένας όμορφος Ανατολίτης που η δουλειά του ξεναγού σε ελληνικά γκρουπ τον έκανε ακόμη πιο γοητευτικό στα γυναικεία βλέμματα. Ήταν ο Κενάν. 

Εκείνη ήταν παντρεμένη και μάνα. Τριάντα ετών και καρκινοπαθής, Ελληνίδα και χριστιανή ορθόδοξη. Ήταν όμορφη αλλά και άσχημη, αφού είχε αφεθεί στην καθημερινότητα, στην ασθένεια και στη ρουτίνα της ζωής. Ήταν η Θάλεια.  

Πέργαμος Μικράς Ασίας, 160 π.Χ. 

Η νεαρή κοπέλα περνούσε τον ενός χιλιομέτρου διάδρομο με τους κίονες που οδηγούσε στον χώρο του ιερού υποβασταζόμενη από τη μητέρα της. Δυο σημάδια στον αριστερό μαστό της είδε εκείνο το πρωινό, και πήραν τον δρόμο για το Ασκληπιείο. Τα πόδια της κόπηκαν καθώς περπατούσαν στο θεραπευτήριο του Ασκληπιού και είδε τη μεγάλη επιγραφή που έγραφε: "Εν ονόματι των θεών απαγορεύεται η είσοδος εις τον Θάνατο".

 

Το απόγευμα της Κυριακής 5 Φεβρουαρίου έγινε η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Μάκη Ρουσομάνη«Απαγορεύεται η είσοδος στον θάνατο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή, στον φιλόξενο χώρο της Θρακικής Εστίας Κατερίνης. Η συνδιοργάνωση έγινε από τη Θρακικής Εστίας Κατερίνης και την Ένωση Συγγραφέων Πιερίας της οποίας ο συγγραφέας είναι μέλος. Δεν μπορώ να μην αναφερθώ ότι η Ένωση Συγγραφέων έχει στηρίξει και στηρίζει πολλούς συγγραφείς που έρχονται στη πόλη μας.

“Φως και εικόνες μπροστά μου. Γνώριμοι άνθρωποι και μυρωδιές οικείες. Φαγητά μεζεκλίκια και καφέδες. Στην Σμύρνη Τούρκικος και στην Αθήνα Ελληνικός”. Ο συγγραφέας μας ταξιδεύει στη Σμύρνη του 2013. Εκείνος ήταν παντρεμένος και πατέρας ενός μικρού αγοριού. Ήταν 40 χρονών και Τούρκος Μουσουλμάνος. Ήταν όμορφος Ανατολίτης που η δουλειά του τον έκανε ακόμη πιο γοητευτικό στα γυναικεία βλέμματα ως ξεναγός σε Ελληνικά γκρουπ που έφταναν για αναψυχή στην Σμύρνη. Ήταν ο Κενάν. Κι από τη Σμύρνη στην Αθήνα 2013 που εκείνη ήταν παντρεμένη και μάνα. Ήταν 30 χρονών και καρκινοπαθής. Ήταν Ελληνίδα και Χριστιανή ορθόδοξη. Ήταν όμορφη αλλά και άσχημη αφού είχε αφεθεί στην καθημερινότητα, στην ασθένειά και στην ρουτίνα της ζωής κοιτάζοντας την οικογένειά της και την δουλειά της, ως οδηγός ταξί στην Αθήνα. Ήταν η Θάλεια.

 

Ο χρόνος μας πηγαίνει αιώνες πίσω. Στην Πέργαμο της Μικράς Ασίας 160 π.Χ. Εκεί που η νεαρή κοπέλα περνούσε τον μεγάλο διάδρομο με τους κίονες περίπου ενός χιλιόμετρου που οδηγούσε στο χώρο του ιερού του Ασκληπιού βασταζόμενη από την μητέρα της. Ήταν πρωί και ο καιρός δεν ήταν και τόσο ζεστός ακόμη. Δυο σημάδια, σαν μικρές ουλές στον αριστερό μαστό της είδε εκείνο το πρωινό, και πήραν το δρόμο για το Ασκληπιείο, μα δε το είπε σε κανέναν. Ήταν πολύ ερωτευμένη με τον ξανθό Αχιλλέα από την Έφεσο, που είχε εγκατασταθεί στην Πέργαμο εδώ και λίγο καιρό. Τα πόδια της κόπηκαν πιο πολύ καθώς περπάταγαν στο θεραπευτήριο του Ασκληπιού και είδε την μεγάλη επιγραφή στα Ελληνικά που έγραφε:

 

Εν ονόματι των θεών απαγορεύεται η είσοδος εις τον Θάνατο

Ένα ταξίδι στη Σμύρνη… Ένας έρωτας στο σήμερα, μεταξύ ενός Τούρκου και μιας Ελληνίδας. Μια εκδίκηση, που έρχεται απ’ την Ελληνιστική εποχή και μας ταξιδεύει στο Ασκληπιείο της Αρχαίας Πέργαμου.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα βίντεο του συγγραφέα στο κανάλι PIERIA.TV και τον Γιώργο Οικονομίδη, ο οποίος επιμελήθηκε και το βιντεοκλίπ του βιβλίου που προβλήθηκε και είναι γυρισμένο σε μια γωνιά του Ολύμπου με πρωταγωνιστές τον συγγραφέα, τη Χρύσα Λουλοπούλου, τη Σίσσυ Μακρίδου και τον Παναγιώτη Καραγιάννη. Οι δυο τελευταίοι είναι ηθοποιοί του θεατρικού εργαστηρίου Commedia.

Η Πρόεδρος της Θρακικής Εστίας κ. Μαρία Σωτηριάδου αφού μας καλωσόρισε είπε ότι «Αυτή η παρουσίαση που θα δούμε δεν είναι από τις συνηθισμένες παρουσιάσεις βιβλίου που γίνονται. Είναι μια μουσικό-βιβλιοπαρουσίαση που δεν θα σας αφήσει αμέτοχους αφού θα σας παρασύρει κι εσάς να συμμετέχετε».

Η δημοσιογράφος Εύη Μιχωλού που ήταν η συντονίστρια της παρουσίασης αφού διάβασε στο κοινό το βιογραφικό του και κριτικές άλλων συγγραφέων όπως της Αναστασίας Καλλιοντζή και της Χρυσιήδας Δημουλίδου, τραγουδιστών όπως της Γλυκερίας, καλωσόρισε τον Μάκη Ρουσομάνη, που φορούσε την θρακιώτικη στολή για να τιμήσει όπως είπε το χώρο που τον φιλοξενεί. Ήταν μέσω μελών του χορευτικού τμήματος της Θρακικής Εστίας και του Παναγιώτη Τουρνά που τον έχει συνοδεύσει σε όσες τις παρουσιάσεις του συγγραφέα  έχω παρακολουθήσει. Πάνω στη σκηνή υπήρχαν και δυο νέα παιδιά που συνόδευαν τους  τραγουδιστές. Η Ειρήνη Μπατσίλα με το λαούτο και  η Θεοχαροπούλου Θωμαή με το ακορντεόν…

 

Η Ευγενία Κορτσάρη, φιλόλογος και γραμματέας της Ένωσης Συγγραφέων είπε μεταξύ άλλων για τον Μάκη Ρουσομάνη και το βιβλίο του: «Αποτελεί ένα οδοιπορικό στη Σμύρνη των γεύσεων-των αισθήσεων-του παρόντος και μας κάνει περιήγηση σαν κανονικός ξεναγός ανατρέχοντας και στο παρελθόν (τόσο στην Ιστορία όσο και στη λαογραφία). Ξυπνάει μύθους, ζωντανεύει ακούσματα-τραγούδια και συνθέτει… ιστορίες, βίους παράλληλους σε Αθήνα και Σμύρνη… και πάλι πίσω! Ταξίδι και προσκύνημα ταυτόχρονα όλο το έργο! Αφιερώνει το βιβλίο του ο αγαπητός Μάκης στα πρώτα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, που αντιστοιχούν στις γνωστές δυνατές γυναικείες φωνές, της Χαρούλας Αλεξίου, της Ελένης Βιτάλη και της Γλυκερίας (που πιάνουν τα πάντα στην ελληνική μουσική και βέβαια τα σμυρναίικα!)… Η γλώσσα του κειμένου απλή, κατανοητή, με κάποια τοπικά ιδιώματα από τα Δωδεκάνησα-όπου χρειάζονται για πιο πολύ ζωντάνια-οι τουρκικές εκφράσεις επίσης αναγκαίες για να είμαστε στο κλίμα της Ανατολής. Δημοτικά τραγούδια, παραδοσιακά, γνωστά ακούσματα στολίζουν και συνοδεύουν το κείμενο. Η τεχνική που χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα «time shift” (χρονική μετατόπιση), σα να μπλέκει χρονικά τις ιστορίες αλλά ξεκαθαρίζουν όλα τελικά και με τη βοήθεια του δημιουργού σ’ ένα επεξηγηματικό κείμενο στο τέλος».

 

Ενώ η συγγραφέας Χρύσα Λουλοπούλου που ακολούθησε είπε μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα με πολύ ωραίο εξώφυλλο κι έναν άλλο τόσο παράξενο τίτλο. Είναι αδύνατον, θαρρώ, να το δει κάποιος στο ράφι ενός βιβλιοπωλείου και να μη το πάρει στα χέρια του με περιέργεια, αν έχει διαβάσει τον τίτλο: «Απαγορεύεται η είσοδος στο θάνατο!» Θάνατος. Ο μεγάλος φόβος σχεδόν όλων των ανθρώπων. Η κατάληξη όλων ανεξαιρέτως. Κι όμως, στο βιβλίο αυτό, κάποιος του απαγορεύει να έρθει. Ποιος να είναι αυτός που έχει το θάρρος, το θράσος να του κλείσει την πόρτα κατάμουτρα, ποιος τολμά να τα βάλει μαζί του; Ποιος διαθέτει ανάλογη δύναμη με ένα θεριό σαν το θάνατο; Τρεις γυναίκες οι ηρωίδες του, από διαφορετικές εποχές, κουλτούρες, μα με τα ίδια όνειρα, Θέκλα, Θάλεια, Θεανώ. Και γύρω τους φυσικά, η ίδια μοίρα των ανθρώπων, ο θάνατος. Που έχει το ίδιο αρχικό ονόματος με κείνες. Τυχαίο; Δε νομίζω. Η παρήχηση του θήτα είναι σημειολογική. Ένα έξυπνο εύρημα του συγγραφέα. Τρεις γυναίκες κι ένα υφάδι γύρω τους. Πυκνό, καλοστημένο, όπου πιασμένοι είναι άντρες- σύζυγοι κι εραστές- παιδιά, συγγενείς και φίλοι και κοινωνικός περίγυρος. Δράστες και τραγικοί ήρωες. Στο δίχτυ τους πιάνεται κι ο αναγνώστης και δε θέλει να βγει. Τις παρακολουθεί, αυτές και τους συντρόφους τους, με αμείωτο ενδιαφέρον από την αρχή του βιβλίου, μέχρι το τέλος…”.

Ακολούθησε η Βιβή Κοντοπούλου, συγγραφέας και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Συγγραφέων η οποία μίλησε για τη γνωριμία της με τον συγγραφέα και γι’ αυτά που κέρδισε από τα βιβλία του. Ακόμη μια βιβλιοπαρουσίαση τελείωσε με κέφι, χορό, υπογραφή αντιτύπων και φωτογραφίες με το αναγνωστικό κοινό.

Καλοτάξιδο να είναι το βιβλίο σου Μάκη Ρουσομάνη!

Δημοσιεύτηκε στο bookia

Οι Μελωδοί της Παράδοσης τραγούδησαν Δυνάμεις του Αιγαίου στο βιβλιοπωλείο Νέστωρ

Μια όμορφη βραδιά μας επιφύλαξαν οι Μελωδοί της Παράδοσης το απόγευμα της 22ας Φεβρουαρίου στο βιβλιοπωλείο Νέστωρ. Γέμισε ο χώρος μελωδίες  μα και από ακροατές που ήρθαν να ακούσουν το αγαπημένο συγκρότημα της πόλης μας.

Παρακολουθώντας την παράσταση Ρίζες Vol 1 στο θέατρο Μω

Στις 28 Γενάρη παρακολούθησα την παράσταση Ρίζες  Vol 1 στο θέατρο Μω. Την εκδήλωση  διοργάνωσαν οι «Ετεροτροπίες», ως  μια  νέα πολιτιστική πρόταση της πόλης που επιθυμεί να ταράξει τα λιμνάζοντα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και να παρουσιάσει κάτι φρέσκο και πρωτότυπο στο φιλόκαλο  κοινό  της.

Δείπνο για δέκα στο θέατρο Commedia

Ο τίτλος της νέας παράστασης του θεάτρου Commedia προκάλεσε τη περιέργειά μου να πάω να τη δω. «Δείπνο για δέκα» ή αλλιώς «δέκα μικροί νέγροι» της Αγκάθα Κρίστι. Θρίλερ. Να τα πάρουμε από την αρχή. Οι Δέκα Μικροί Νέγροι είναι το πιο μοσχοπουλημένο βιβλίο της συγγραφέως και πέμπτο αυτή τη στιγμή στη λίστα με τα εμπορικότερα βιβλία όλων των εποχών, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα! Το έργο ξεκινά γνωρίζοντάς μας οκτώ διαφορετικούς και άγνωστους μεταξύ τους χαρακτήρες, που έχοντας πάρει μια ενθουσιώδη πρόσκληση από κάποιον, μάλλον καλοβαλμένο, αποστολέα, ξεκινάνε για το Nigger Island όπου τους έχει καλέσει και θα πρέπει να τους περιμένει ο μυστήριος οικοδεσπότης. Η σκακιέρα, το ρολόι που χτυπά με το θάνατο κάποιου επισκέπτη και το ποίημα «10 μικροί νέγροι» παίζουν το δικό τους ρόλο……

Τα 40 χρόνια της Κινηματογραφικής Λέσχης γιορτάστηκαν με μουσική

Γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

Σαν φωτογραφία ζωντάνεψε στα τέλη του περασμένου αιώνα, απλώθηκε μονομιάς σιωπή θαυμαστική συγχρόνως θωπευτική. Σιωπή απ' τις αμίλητες φιγούρες που κινήθηκαν, σιωπή κι απ' τον κόσμο που βωβός παρατηρούσε στην τετράγωνη λευκή οθόνη να πραγματοποιούνται εξαίσια οράματα έρωτα και πάθους, με ανεξίτηλες μορφές ανδρών και γυναικών καθώς και ατελείωτα γκανγκς μεγάλων κωμικών, που μας παρείχαν νέες διαστάσεις στα προβλήματα εκείνου του καιρού. Μα σαν μίλησαν οι φιγούρες, σκοτώθηκε η σιωπή και ο χώρος γέμισε αμηχανία και Μουσική. Έτσι γεννήθηκε η Μουσική του Κινηματογράφου, θα έλεγε κανείς. Από τη σιωπή. Και η Μουσική αυτή υπήρξε στην αρχή λίγο σκοτάδι, τίτλοι, ηχητική περιγραφή του ονείρου, πράξη ζωής και θάνατος, ενέργεια, νίκη, τέλος - διέξοδος, επιστροφή στο σπίτι. Η Μουσική του Κινηματογράφου συντηρεί στη μνήμη την εικόνα, την ερμηνεύει ενώ συγχρόνως χρωματίζει επιθυμίες και μνήμες δικές μας και την προσωπική μας ταύτιση με τις πτυχές ενός ασπρόμαυρου ονείρου 35 χιλιοστών".

Mάνος Χατζιδάκις 

© 2015 Μάγδα Παπαδημητρίου - Σαμοθράκη

Μάγδα Παπαδημητρίου - Σαμοθράκη
Συγγραφέας - ποιήτρια
Κατερίνη

email: magdpapa1@gmail.com